Fritz

Igår så var det både lite hjälp och ridning för mig!
Jag kom till stallet lite innan fem och hjälpte småbarnen att tränsa och leda ut hästarna i ridhuset och efter det så ledde jag ett barn en lektion. 

Vid 18 så börjar min hoppträning och som tur var så var Fritz med på lektionen jag hjälpte till på så det var bara för mig att ta på mig väst, hjälm och sporrar och hoppa upp och börja skritta fram honom lite. 
Vi började hoppa banan ganska så dierkt, ingen framhoppning idag. 
Vi började lågt, kanske bara 30-40 cm och övade på att rätta galopperna och sånt där. 
Det gick ganska bra och sen så höjde Sara banan lite så hoppade vi den en gång till och det gick också bra. 
Tredje gången fick vi välja höjd själva och eftersom jag gärna vill hoppa 70, 80(om jag kan ta två, annars bara 70) på klubbtävlingen så tänkte jag att jag tar 70 cm denna gången och nästa gång vi får välja höjd så tar vi 80 cm.
 
Tredje gången då så gick det lite sådär, eller det gick bra de första två hindren sen så vid tredje så drog han till vänster, och jag hann väl inte riktigt reagera på det så jag kunde inget annat göra än att följa med förbi hindret, andra gången gjorde han likadant och en tredje gång, sen så fick jag ta spöet i vänster hand och när jag kände att han drog mot vänster en 4e gång så fick jag smäcka till honom på bogen och då hoppade han!
Sista hindret var underbart!
Att hoppa lite högre med Fritz ger en feta adrenalinkickar, att känna denna ändå grova nordsvensk spänna varenda muskel och ta i och nästan hoppar en ur sadeln, gud vilken känsla, det bara suger tag i magen och man vill bara ha mer, ibland kan man känna att det blir lite tjatigt att bara hoppa honom men just när han gör såna språng så vill man aldrig hoppa någon annan!
Efter banan var klar fick jag hoppa om 3e och 4e hindret och det gick perfa!

nästa lektion är på torsdag och då blir det Dressyr för Cicci!
Lär ju säkert rida Fritz då med, och där kan jag faktiskt erkänna att det skulle kunna vara kul att rida andra (dock inte labello) någon gång ;P 
Fast sen så funkar ju jag och Fritz jävligt bra ihop i dressyren med så jag kan ta det ^^, 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Jossan

hej, precis startat ny blogg. Skulle va kul om du ville titta in? :) http://likeaskyscraper.blogg.se/

Svar: absolut :)
Emelie Jonasson

2012-09-26 @ 18:25:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0