Fortsätta rida?

Har ett tag haft lite känslan av att jag kanske skulle sluta rida.. 
Jag är alltid taggad till ridningen men jag känner mig inte som om jag blir bättre. 
Jag känner mig kass helt enkelt, och det är inte känslan man vill ha när man har slitit hela sitt liv med ridningen...
Ska vara med på klubbhoppningen nu den 28 och får helt enkelt känna efter denna terminen hur jag känner sen får jag se om jag fortsätter rida eller om jag lägger det på hyllan, vill ju inte känna att jag betalar och kämpar men inte utvecklas.. 
Jag gillar att vara på BPK, inget med det, jag tycker att alla är trevliga, fin gemenskap och ridlärarna är världens bästa!
Har utvecklats enormt under det året jag varit elev här, men är i en period just nu som jag känner att jag inte utvecklas, utan bara faller bakåt. 
Sen hoppas jag ju att det går bra på klubbtävlingen, den första med Depa på evigheter, går det bra så kanske jag blir lite mer motiverad att fortsätta, jag får se. 
Ska se om jag kan prata med någon som kanske kan ge lite tips på hur man får igen motivationen!
 


Kommentarer
Magdalena

Så är det med livet det går upp och ner.
Om du skulle lägga ridningen på hyllan ett tag
ock sen plocka fram den,så har du all din kunskap
kvar.
Man hamnar i olika vägskäl men det är bara du som
kan avgöra vilken väg du ska ta.
Du har tagit många kloka val i dit liv och
fortsätt med det.
Det är helt ok att pausa från ridningen
för att sen komma tillbaka och tycka att det
är riktigt roligt.
Jag tror på dig Emelie och du ska
tro på dig själv.
Kram Magdalena

Svar: Tack så mycket! <3Kram Emelie
Emelie Jonasson

2012-10-09 @ 09:46:43
Kattis

Alla känner nog så någon gång. Gör vad som känns bäst. Om du inte känner för att fortsätta, så gör inte det. Jag slutade på ridskolan i årsskiftet, jag saknar hästar och att rida, men inte ridskolan. Man måste ju inte heller rida för att konstant utvecklas, tycker man det är roligt så räcker ju det. Annars kan man ju alltid ta en paus och se hur det känns :) Kram kram

Svar: tack för ditt svar, jag kommer fortsätta terminen ut så får vi se hur jag känner sedan :) Kramisar!
Emelie Jonasson

2012-10-09 @ 14:46:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0