Hoppning med Depa

Igår var det hoppträning på schemat!
Vi hoppade en linje med fyra hinder (1 galoppsprång, 2 galoppsprång,1 galoppsprång)
 
allting gick verkligen super, hon var framåt för skänkeln och lyssnade fint bakåt hela lektionen. Hon hade precis det tempot jag ville, dock störs jag av hennes otroligt stela vänstersida, hon är bedrövlig att ställa åtminstone i skritten, minns inte att hon var sån sist jag red henne (innan avramlingen) men men. 
 
i slutet så hoppade vi linjen när det näst sista hindret var ca 80 cm och det sista kanske 70-75 och det gick superbra, kan inte beskriva hur mitt bra självförtroende jag har just nu!
Ridningen går så jäkla bra och jag är så inspirerad att förbättra och lära mig mer!!

På torsdag så ska vi ha dressyr har jag tur får jag Depa då med :) 
och på fredag är det AKTIVITETSFREDAG :D
Det har man två gånger per termin med alla som rider i sin grupp och en annan grupp, de två gånger jag varit med har vi hoppat och då fick jag rida fina Cefyr, min ridlärares förra häst, jag hjälpte till med honom ibland. 
sist red de ut men då hade jag andra planer så nu får vi se vad som hände på fredag! :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0