Presentation!

Hejsan!
Emelie heter jag, jag är 18 år och bor i en håla som heter Alvesta och även i en by som heter Mästreda.
Jag går andra året på Gymnasiet där jag läser IT/elektronik och där trivs jag helt okej.
Jag har två hästar som heter Zinta och Chesney, men dem kan ni läsa om på min andra blogg.
Jag rider på världens bästa ridklub, braås Ponny och ridklubb (BPK)
Där rider jag varje torsdag och lördagar på jämna veckor.
I Hoppning så rider jag för Sara Nilsson, som också äger hästen Cefyr som jag hjälper till med ibland, honom kommer ni få läsa mycket om här!
Hon är verkligen jätteduktig och har tagit mig från att bli nervös av hinder på 50 cm till att våga hoppa en oxer på 110 cm på en enda termin!
I Dressyr så rider jag för Sofia "cicci" Erlandsson och hon är jätteduktig  det hon gör och helt klart en förebild för mig inom ridningen, hon är otroligt duktig på det hon gör och har under bara en termin lärt mig från att "åka" häst till att faktiskt rida, jag kan inte påstå att en dressyrryttare hade blivit impad av mig men jag kommer dit jag vill åtminstone Ha Ha!
Den hästen jag tror ni kommer få läsa mest om på den här bloggen är Depa, en fullblodsdam som jag hoppar för Sara och som tillhör klubben, jag är också typ den enda som tävlar henne så hon känns lite som "min" häst när det är dags för tävling!
Det var lite om mig!
Designen kommer fixas inom kort och så vill jag säga på förhand, att denna bloggen kommer endast uppdateras torsdagar och lördagar då jag ridit, och även måndagar och andra dagar då jag varit i stallet :)
Presentationer av hästarna på ridskolan kommer allt eftersom jag rider dem, ni kommer få en presentation av Fritz senare! :)
// Emelie
Jag och min häst Chesney på bilden :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0