När olyckan är framme

Hejsan!

Uppdaterade inte igår pga att olyckan var framme igår under ridlektionen.

Vi hoppade en linje på fyra hinder med två galoppsprång emellan.
Jag red Depa, presentationen av henne kommer imorgon när jag har en dator med bilder.

Målet med övningen igår var rakriktning av hästarna, Depa som gärna ålar sig och springer snett osv tycker det är jobbigt när man kommer åt henne.
Hela lektionen hade gått bra likaså framhoppningen som hade gått lite halvdant.

Men så lyckades jag riktigt klämma åt henne och få henne riktigt rak och hon hoppade superfint, men över sista hindret så tappade jag stigbygeln.
Depas sadel ger verkligen noll stöd så var svårt för mig att klämma åt runt henne på ett bra sätt, när vi kom ut ur hörnpasseringen så la hon av ett stort bocksprång, och som ni säkert förstår så hade jag inte en chans att sitta kvar!

Jag trillade emellan Depa och väggen, slog i väggen med hela högersidan och sen ner på marken och slog huvudet i marken ganska rejält.

Men det gick över förväntan bra, Sara hjälpte mig till nedre hörnet så jag kunde sätta mig på en pall och ta det lugnt, det var en jättesnäll kvinna som stog och höll i Depa resten av lektionen och tyvärr kunde jag inte hoppa upp igen, vilket nog var bra vid närmare eftertanke, för hade jag kommit upp hade jag inte kommit ner.


Sara och jag kom överrens om att det kanske var dags för en Depa-paus för min del ett tag nu, har nämligen ridit henne varenda lördagträning utom två då jag red Fritz. Jag tror att det kan behävas, även om jag tycker om Depa så är vi i en sån period nu, så det är bättre att jag rider någon annan och sen provar igen om ett tag!


Men jag mår bra, har dock väldigt ont i armen, kan inte lyfta den mer än en liten bit, kan inte bära tunga saker med den, jag har ingen känsel i ländryggen, rumpan eller höger höft, har sjukt ont i ryggen, kan knappt gå utan att det gör ont, kan inte sitta normalt osv, har också ont i nacken så kan inte vända huvudet åt höger, men jag andas och det är det viktigaste!


Jag är glad att jag hade min säkerhetsväst på mig, vill inte tänka på smärtan eller skadorna jag hade fått om jag inte haft det!
Så lär er en läxa nu innan olyckan är framme!
Använd säkerhetsväst när ni rider!


// Emelie



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0