Labello

I lördags red jag Labello!
vi hoppade lite serpentiner samt satte ihop det med två andra hinder så att det blev en bana!
bild på övningen kommer som vanlig där nere ;) 

Efter lektionen så skulle vi skriva tre hästar som vi skulle kunna tänka oss att rida som skulle vara utvecklande, men vi fick inte välja Lisa, Nikita (shettisar), Hajen, Summernight eller Nickie (barnhästar typ)
Så det fanns egentligen bara fyra alternativ kvar vilka var Depa, Fritz, Mirco och Labello, och för mig var inte Depa ett alternativ så mina namn var ju redan klara ;) 
det finns två hästar till som heter Charlie och lampart, fast de är nya så jag tror inte de ingick i det hela (annars hade jag kunnat tänka mig Lampart ) 

På söndag är det även tävling, men nu blir det knivigt för mig, innan har det alltid varit självklart för mig att tävla Depa eftersom det varit henne jag ridit hela tiden, men nu när jag har Depa-"paus" (läs förbud MAMMA ;)  )  så vet jag ju inte vilken jag ska tävla O.o 
Sara skulle kolla vilken häst jag skulle kunna ta så jag får nog reda på det senast lördag, då man ska vara där och ta hand om hästarna + putsa sakerna dagen innan tävling. Förhoppningsvis får jag reda på det innan anmälningarna går ut :P 

men men fick tyvärr inga bilder denna gången eftersom jag inte hade någon med mig men ni får en bild på övningen istället :) 

hoppas ni förstår min röriga bild men skriver ändå
1. det hindret längst till vänster på medellinjen, kom i vänster galopp
2. kommer från första hindret i höger galopp och landar i vänster
3. kommer i vänster galopp och landar i vänster
4. fortsätter mot oxern och landar i höger galopp 
5. kommer mot det diagonala räcket i höger galopp, rättar galoppen till vänster
6. kommer mot det hindret längst till höger och landar i vänster galopp 
7. fortsätter i vänster galopp, hoppar mittenhindret, byter galopp om man landat i fel
8. hoppar över hindret som var nummer ett en gång till
hoppas det gav lite mer klarhet :) 

skriver på torsdag när jag kommer hem från dressyren igen :)
// Emelie




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0