Fritz

Igår red jag Fritz, det är en Nordsvensk på 13 år. 
Han är en väldigt snäll och rar häst men han är också väldigt stark. 
I dressyren så är han väldigt trevlig och välutbildad men han är väldigt svår att rida ihop, han blir gärna för lång och det är väldigt tungt att rida honom så man blir fort trött, och man måste verkligen vara noga med att han lyssnar och att han inte "älgar iväg" som min ridlärare säger!
I hoppningen är han också väldigt duktig och en i min grupp har hoppat 120 med honom, jag har nog bara hoppat 80 med honom men han är verkligen en klippa bara han förstår vad han förväntas göra, får han för lite fart eller inte förstår så kan han stanna eller gå åt sidan, men han är riktigt fin att se på när han både hoppar och dressyrar!

Vi hade förberedande hoppning för Sara och det vi övade på var att trava över upphöjda bommar på böjt spår så att hästen fick länga och stärka sin yttersida.
Först red vi alltså över tre bommar, sedan kunde vi välja mellan att stanna på samma volt eller rida igenom två koner och ställa hästen åt andra hållet och rida på en annan volt och sedan ta bommarna när vi ridit igenom konerna igen, jag gjorde så att jag red som i en 8a hela tiden, det tyckte jag funkade fint!

Nedan kommer först en jättefin *host* bild på övningen och sedan kommer ett par bilder från när jag red Fritz sist!


// Emelie



Kommentarer
Jossan

Gillar redan bloggen! :D <3

2012-03-09 @ 10:54:19
URL: http://horsepoweer.blogg.se/
Emelie

tack så mycket :) <3

2012-03-09 @ 12:55:17
URL: http://bpkryttare.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0