Depa <3

Depa är ett fullblodssto som är född 2004 i Lettland, hon kom till BPK 2008 och var ganska outbildad men har utbildats och blivit riktigt duktig av ridskolans personal och lite mer rutinerade elever.
Depa var den häst som jag fick rida första gången jag red i Saras Lördagsgrupp, jag föll direkt för henne och tyckte att hon var väldigt trevlig.
Trots att hon är fullblod så kan hon vara riktigt loj och det tar ett tag innan hon kommer igång, är man på henne för mycket så kan hon stanna och krångla lite. 
Hon är en häst som kan tycka saker är superotäcka och hon visar det gärna genom att försöka fly till andra sidan av ridhuset.

Hon är samtidigt en väldigt säker häst inom hoppningen, hon vägrar i princip aldrig och hon är duktig på att taxera själv, ju mer man stör henne desto sämre går det, så man ska ha lite längre tyglar, ett bra tempo med långa aktiva galoppsprång och sen bara ha kontakt i munnen och låta henne göra resten. 


Dock så är vi två i en period just nu som gör att hon har kastat av mig två gånger i rad då vi haft lördagshoppning, och båda gångerna har jag slagit mig ganska rejält, så som det står i inlägget nedan så kommer jag att ha en Depa paus, så jag vet inte om det är henne jag kommer tävla på nästa klubbtävling eller om det blir någon annan.

Depa är efter devejs-pumpurs.

// Emelie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0