Cefyr

Igår var jag och pysslade om Cefyr, gjorde kraftfoder, vägde upp hö, mockade och borstade. 
Cefyr var jättekelen och ville noghelst krypa upp i armarna på en ha ha :)
Det gjorde ganska ont i armen men jag lyckades borsta och sätta på fleecen med vänster arm!
SKILLS!!

Cefyr är då ett halvblod efter Quite Easy och han är verkligen en av de snällaste hästar jag känner. 
Han är snäll att rida och jag har hjälpt till med honom i ca ett år nu, är hos honom på måndagar och hjälper till dagar när jag har lektion osv. 
Ibland så skrittar jag ut honom och ibland så motionerar jag honom i ridhuset, har även fått hoppa honom på träning för Sara två gånger och det har varit jättekul!
Nedanför så ser ni lite bilder som jag tagit under året jag har hjälpt till :) 


bild 1: Dressyr tävling i Bergunda

bild 2: Cefyr i hagen

bild 3: Sara på hoppträning

bild 4: jag på Cefyr

bild 5: Sara på klubbtävlingen den 4/3, framhoppning

bild 6: Sara på klubbtävlingen den 4/3, framhoppning

bild 7: Sara inne på banan den 4/3


// Emelie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0