Mina mål för terminen

Mina mål 
 

Som ryttare: 
* Bättra på min sits (hamnar gärna långt bak med skänkeln)
* Utmana mig själv mer (tvekar gärna om ett hinder ser för högt ut eller står lite annorlunda)
* Ge 110 % VARJE PASS (blir lätt omotiverad om jag känner att det går lite halvdant)
 
Med Fritz:
* Starta en klubbtävling på 80 cm (felfritt eller inte, ska bara runt)
* Komma felfritt i en 80 cm klass
* Bli mer samspelta i dressyren
 
 
Sen är ju grejen att jag inte vill fortsätta med Fritz hela tiden. 
Fritz är en nordsvensk och visst han är duktig, han hoppar 90 banor och 120 cm enkla hinder. 
MEN jag känner att 80 är nog det högsta jag kommer våga tävla med honom, jag vet att han kan, och jag vet att jag kan om jag vill, men jag känner att ska jag tävla högre på ridskolehäst sen så kanske jag borde försöka hitta någon annan som jag kan rida och tävla, meningen var ju inte att jag skulle ha Fritz först, jag hade ju Depa, det var så jag tyckte att det skulle vara och vi tävlade 80 cm och jag ville tävla det lite grann för att gå upp till 90 sedan. 
Men sen hände ju olyckan och jag tappade allt självförtroende. 
Där kommer fina Fritz in i bilden. 
Jag började om från början på 60 cm med honom och har faktiskt bara kommit felfritt i en eller två rundor med honom på tävling. 
Vi är fortfarande kvar på 70 cm på tävling men avslutade förra terminen med att hoppa en bana på 80 cm, och jag känner att när vi kommit felfritt i 70 då är jag mer än redo att börja satsa på 80.
 
 
Ni som läser, vad har ni för mål? :) 
behöver inte vara hästrelaterat!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0