Hyrtiden i BPK

Dag 1 - Fritz

Idag blev det ganska mycket skritt ute o skogen dock lite trav också. 
Fritz var lite ivrig och pigg och ibland fick han för sig att han inte skulle gå förbi någonstans och då fick jag gå på honom lite. 
Övade mycket sidvärts på vägen och även mycket halter. 
När hästen står still och har tagit det där djupa suckande andetaget brukar man säga att hästen är öppen för en ny uppgift, övade på att han skulle slappna av men han vart ganska otålig och sparkade mycket med frambenet osv.
 
Dag 2 - Fritz
 
Blev ett pass på banan idag. 
mycket trav och sidvärtsrörelser och lite galopp i slutet, han var så mjuk och fin i munnen och kroppen så jag ville aldrig sluta rida.

Dag 3 - Fritz
 
Blev ett barbacka pass på banan idag, mycket trav och målet var att han skulle söka sig ner i form och fortsätta hålla formen under avsaktningar och fattningar av galopp. 
Han var lite hal och skumpig men det var väldigt kul även om jag råkade hänga på tre kvart sista galoppen, inte lätt med en nordsvensk som helt plötsligt bestämmer sig för att vända på en 5-öring när han är hal som is ;) 
 
Dag 4 - Mirco
 
Provade Mirco för första gången idag, han var verkligen speciell, men också väldigt fräck. 
Härlig galopp och väldigt härlig trav när han väl slappnade av, dock kunde jag finna honom lite obärig under galoppen och väldigt hög i nacken, ville inte gärna söka sig neråt. 
Fast i slutet gick det jättebra så då avslutade jag.
 
Dag 5 - Mirco
 
Red Mirco på banan tillsammans med Annelie och Lampart idag. 
Idag blev det ett riktigt ordentligt pass med mycket övergångar och lite mer krav, dock inte för mycket eftersom han betat i en månad nu :) 
Han gick helt okej, han är väldigt speciell och var lite svår att hitta knapparna på eftersom en sak som funkat en gång behöver inte nödvändigtvis funka nästa gång på honom!
Men jag förstår dem som gillar att rida honom, jag hoppas kunna få rida honom lite mer i framtiden.
 
Fritz får stå för bilden!
 
 
 
// Emelie
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0