Dagens Dressyr

Idag red jag dressyr på Fritz. 
Jag hade verkligen en bra känsla igenom hela passet, han var framåt för hjälperna och han lyssnade fint på mina tygeltag. 
Stundvis så fick jag honom verkligen mellan hand och skänkel och man kände hur hela Fritz höjdes och trampade under sig på riktigt och han gick i fin form, lite bakom lod vissa stunder men vad gör det?
jag rider ju för att lära!

Vi jobbade runt de tre stora volterna, på stora mittvolten gjorde vi övergångar från trav till skritt och till trav igen medans vi på Avolten och Cvolten fattade galopp och jobbade dem ett varv runt för att sedan gå in på mittvolten igen.
Hade som sagt en väldigt bra känsla, tycker att jag hade en helt okej sits igenom hela passet, ibland kom skänkeln lite långt bak och någon gång lite långt fram men det var verkligen en stor förbättring från förra terminen!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0