Tävlingen

Gick inte superbra på tävlingen igår, men jag är nöjd eftersom jag bara ridit Fritz tre gånger innan :D
i 60 så fick vi ett riv och en vägran på sista hindret vilket var till stor del mitt fel, han är en häst som måste gå i ett lite friskare tempo för att kunna aktivera bakdelen optimalt (skulle inte rida honom samlat precis) med tanke på att han är en nordsvensk. Därför bestämde jag mig för att ta 60 cm igen istället för 70 för att jag skulle klara banan bättre.
Andra gången så var Fritz lite sur på mig men jag lät honom gå i sitt eget tempo lite, men efter 5e hindret så ville jag egentligen bryta då jag inte kände att han lyssnade alls men Eva-Lotta (domaren) bad mig fortsätta så jag gjorde det men fick två riv där med!
Det var inte det resultat jag hade väntat mig men jag är ändå nöjd, men nu taggar vi påskhoppet imorgon!
ska ta 60 cm då med, ska klara det felfritt med honom innan jag går vidare till 70!
men men skriver imorgon när jag kommit hem från tävlingen :D
// Emelie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0