Häst På Prov

Hejsan!

Ville bara skriva av mig lite. 
Jag trodde aldrig att jag, en ridskoleryttare med två skogsmullar skulle få chansen att låna en häst som jag tror kommer bli riktigt bra på tävlingsbanorna. 

Jag ska få hem ett Engelskt Fullblod på Lördag. 
Irish D'or (Oskar) 
är en valack, 12 år. 
Han hoppar 110 banor nu men han klarar nog mer som det ser ut på filmerna jag sett, han ser väldigt spänstig ut och hoppar stort. 
Har provat terräng, vilket jag skulle vara intresserad av att prova. 
Utbildad LB i dressyr. 
Har gått en del galopp men har nu blivit omskolad till en trevlig ridhäst. 

Men för att få hem honom så måste jag offra något, min fina Chesney. 
Chesney åker med Ida (Oskars Ägare) hem på söndag. 
Tack gode gud är det bara på prov, inget är alltså bestämt om ett byte. 
Men jag ska inte vara självisk nu, jag kommer sakna chesney men om det funkar, om så bara Helt "OK" med Oskar i början så kommer chesney få stanna upp på Stall 2 s om de vill ha honom och om han trivs. 

Jag förväntar mig inte att jag och Oskar kommer bli världens radar-ekipage under provtiden, men om jag bestämmer mig för att behålla honom så ska vi nog kunna komma ut på lite tävlingar nästa år!

// Emelie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0