Förberedelser inför tävling

Igår kväll så var jag i stallet och gjorde iordning inför tävlingen som är idag!
Man ska vara där mellan 18-20 men eftersom jag var i ullared hela dagen kom jag inte dit förrän vid typ 19.15, då var det inga kvar där eftersom alla var klara, men det var bara skönt för då kan man stå där i sadelkammaren och putsa ifred.
Jag smörjde sadeln och tränset, satte på ett vitt schabrak och bytte bett i tränset, han brukar ha ett vanligt tränsbett men ibland får man rida honom på ett kimblewick, själv har jag aldrig ens rört ett kimblewick bett, så när kedjan och allt satt på och allt skulle på rätt håll så tog det lite tid, skäms lite över att säga att det tog mig nästan 10 minuter att få det där bettet rätt!
men nu kan jag ju det till nästa gång! ;)
Jag struntade i att borsta eftersom de hade släckt i stallet och jag ville inte störa hästarna, så jag ska åka dit tidigare idag och göra det!
Måste ju även hinna fläta upp hans man så den inte är ivägen, vilken den har en tendens till att göra om man har ett spö i handen, det trasslar in sig i manen!
Men iaf, bilder kommer såklart att komma och även film, så ni kan vänta er uppdatering :)
// Emelie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0