Resultat klubbhoppningen

Tävlade ju i söndags och jag måste säga att jag är väldigt nöjd!
Började ju med att jag och Emma, den andra tjejen som skulle tävla Depa, knoppade hästen och ryktade.
Efter ett tag så gick jag ut och hjälpte till att bygga banan och sedan gick vi banan.
Det var en ganska lätt bana så jag kunde fokusera mer på att försöka träna på att se avstånd och rida bra vägar.

Målet med denna rundan var egentligen bara att ha roligt och känna av Depa på en höjd vi hoppat många gånger tidigare.
Kände faktiskt att 70 cm var väldigt lågt, har väl fått blodad tand efter träningarna då det gått så bra!
så nästa gång så taggar vi till på 80 cm!

så till resultatet:
hon var lite tittig mot första hindret, mormor sa att de kan ha varit för att solen låg på hindret så där fick vi en vägran.
Jag gav henne en klapp på halsen och gjorde en ny anridning och då gick det super!
resten av hindrena gick alldeles utmärkt!
är väldigt nöjd och speciellt eftersom jag inte tvekade något efter vägringen utan jag höll mig lugn vilket jag har haft svårt för innan!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0