Hoppträning Depa

Igår hade vi hoppträning!
Vi hoppade bana med ganska många svängar, kombinationer och banansvängar osv!
Red Depa och jag kan bara säga GOOOOSH vad bra det gick!
I kombinationen lyckades vi sjukt bra med att bara få in ett galoppsprång emellan hindrena, var ju bara sex meter emellan så det ska ju inte vara mer fick vi lära oss igår :) 

efter det hoppade vi en bana där vi satte ihop alla svängar osv!
Först hoppade vi den på kanske 60 cm eller något bara inte så högt, efter det så var det meningen att vi skulle hoppa samma höjd som på tävlingen, alltså 70 cm för mig!
MEN! Sara höjde ytterligare till två av oss, jag sa dock att så högt vill INTE jag hoppa. 
Sara: Men Emelie, det är bara 75 cm och du har ju anmält dig till 70!
 
Sagt och gjort, jag hoppade och det gick så SJUKT JÄVLA BRA!!!!
Är så jäkla nöjd!

Efter jag hoppat så sa Sara, något av sprången var faktiskt 80-85 cm!
Jag tyckte väl att det var lite högt för att vara BARA 75, 70 är ju lixom inte högt!
 
Jag är väldigt stolt att efter bara 4 hopplektioner på Depa så hoppar vi NÄSTAN lika högt som vi gjorde innan jag trillade av, och det bästa av allt!
JAG VAR INTE ETT DUGG NERVÖS!!! 
 
Jag har Sara, min otroligt duktiga ridlärare att tacka för att jag kunnat komma tillbaka från att vara livrädd till att hoppa trots lite tvekan och efter första hindret bara köra på!
tack tack tack! <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0