Depa

Igår red jag dubbla lektioner! Red Depa och jag kan itne annat än att säga att jag saknat denna häst!
Är så taggad på att tävla henne nästa söndag :D
 
Lektion 1:
 
hade mest fokus på att få till allting bra eftersom jag skulle rida en lektion till. 
Vi hade lite övningar på långa och korta anridningar till oxrar och hoppade i bågar mellan två hinder med en volt emellan och även en linje med tre hinder.
Depa blev lite sur när hon mitt i bågen var tvungen att göra en volt, det vill inte jag göra tyckte hon så då fick jag mig en liten bockning hehe, hon är så söt!
Hon skötte sig jättebra och hon lyssnade både på mina drivande och förhållande hjälper. 
 
Och vi i gruppen hade klätt ut oss också i Halloween tema, assnygga var vi, bild kommer längre ner :D
 
Lektion 2: 
 
Nu var ju Depa redan uppvärmd så då kunde jag redan från början kräva lite mer av henne och började jobba henne redan från början och försökte fokusera på hennes vänstersida eftersom hon är lite stretig i den sidan, svår att få igenom en fin ställning eller böjning där. Men hon skötte sig jättebra och hon trampade på bra och jag behövde bara krama om henne med benen så sänkte hon huvudet lite och efter ett tag när man tagit tyglarna jobbade hon jättefint stundvis, nu var inte min tanke att dressyra så fokuserade inte på formen så utan bara att hon skulle sänka huvudet en aning i uppvärmningen och jobba lite med ryggen.
 
På framhoppningen skötte hon sig super och vi sammarbetade verkligen hon och jag hon kändes så harmonisk, älskar när hon känns sån!
När vi skulle hoppa bana sedan så hökde Sara hindrena till mig de var väl 70-75 cm men det är lagom såhär i början. och hon hoppade så fiiiint!

när jag var klar så ville Sara att jag skulle hoppa medellinjen med de tre hindrena en gång till, första gången kom jag lite efter i språnget, det blev så stort vilket ledde till att vi kom lite dumt på hinder nummer två och även nummer tre så nu sa hon att jag skulle ta ettbeslut i LUFTEN. 
det hände nästan likandant på första hindret, enda skillnaden var att jag var beredd och följde med i språnget och så fort hon landat så snärtade jag till lite med spöt så hon fick gå på ett steg mindre och det gick SKITBRA!!! :D 
de tre sprången var de bästa jag känt på sjukt länge :D
 
ååh är så taggad!
dock är det så många som anmält sig till denna tävlingen så kommer bara kunna hoppa en klass, men valde då att bara ta 70 eftersom jag hellre tar en klass som jag hoppat många gånger tidigare för då behöver jag inte fokusera så mycket på höjden osv utan bara på vägen och hästen. 
går det bra så kommer jag naturligtvis skriva upp mig på 80 när tillfälle ges nästa gång!

nu kommer den sjukt snygga bilden :D
 
 
och snart är det ju även jul och Lucia med så då kan ni ju vänta er en bild på oss som tomtar och lucior mm :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0